Επιστολή του Πλοιάρχου Στυλιανού Περιστεράκη.
Είναι κοινό μυστικό ότι οι άνθρωποι της θάλασσας έχουν τον δικό τους κώδικα επικοινωνίας. Μια "επικοινωνία" που δεν χάνεται ακόμη και όταν κάποιος από αυτούς μπαρκάρει για το μεγάλο ταξίδι. Οι λίγες λέξεις που έγραψε ο καπτα Στέλιος Περιστεράκης, αφιερωμένες στη μνήμη του καλού του φίλου και μέντορα καπτα Νίκου Σάρδη, είναι η τρανή απόδειξη αυτής της ιδιαίτερης επικοινωνίας. Μια επικοινωνία που αγγίζει τις καρδιές αυτών που θυμούνται τον καπτα Νίκο Σάρδη, που τόσο άδικα μπαρκάρισε πριν από ένα χρόνο για τις θάλασσες του ουρανού...
Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Κύλησε ένας χρόνος χωρίς τη φυσική παρουσία του.
Τα αγαπημένα μας πρόσωπα πεθαίνουν μόνο όταν αφήνουμε τη μνήμη και την καρδιά μας να τα λησμονήσουν.
Και ο Cpt Νίκος είναι δίπλα μου στις μανούβρες, στα ρεμέτζα, στη γέφυρα, στις εμπειρίες και στις γνώσεις που μου μεταλαμπάδευσε με όλο το μεγαλείο ψυχής που τον διέκρινε. Cpt Νίκο καλά μπάρκα στις θάλασσες του παραδείσου, δέσε το καράβι της καλωσύνης σου στο πιο απάνεμο λιμάνι, στην αγκαλιά του θεού. Και εμείς, σε όλους εμάς που μας δίδαξες τα μυστικά της θάλασσας, με ήθος και αξιοπρέπεια, θα κρατάμε τις συμβουλές σου ιερή παρακαταθήκη. Θα είσαι η συντροφιά μας στις γέφυρες που αγαπούσες, να μας προστατεύεις και να μας φυλάς με την αόρατη δύναμη της αιωνιότητάς σου.
Σ’ ευχαριστώ.
Περιστεράκης Στυλιανός
Πλοίαρχος Ε/Γ – Ο/Γ ΑΡΤΕΜΙΣ
Σφοδρή σύγκρουση με φόντο το σκάνδαλο των 28 πρώην ακινήτων του Δημοσίου – Η απόλυτη σιωπή από τα Μ.Μ.Ε.
Στις 6 Σεπτεμβρίου ο «Σύλλογος εργαζομένων στις Δ.Ο.Υ. νομών Αττικής και Κυκλάδων» εξέδωσε μία ιδιαιτέρως αποκαλυπτική ανακοίνωση, με την οποία στρέφεται ευθέως κατά του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, Τρύφωνα Αλεξιάδη, και του Γενικού Γραμματέα Δημόσιας Περιουσίας, Νικόλαου Ματζάκου, σε σχέση με την αναγγελθείσα από τον κ. Αλεξιάδη μεταφορά υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών στο κτίριο «ΚΕΡΑΝΗΣ». Το κτίριο «ΚΕΡΑΝΗΣ», είναι ένα από τα περιβόητα πλέον 28 πρώην ακίνητα του ελληνικού Δημοσίου, που πωλήθηκαν σε δύο θυγατρικές εταιρείες Τραπεζών σε εξευτελιστικές τιμές και μισθώθηκαν στη συνέχεια για 20 έτη από το ελληνικό Δημόσιο (αποτελούσε δεσμευτικό όρο στη σύμβαση), που μετατράπηκε από ιδιοκτήτης σε μισθωτή, με αυξημένο τίμημα, που σε βάθος χρόνου ξεπερνά κατά πολύ το τίμημα της πώλησης. Ο σύλλογος των εφοριακών αφήνει σοβαρότατες αιχμές κατά του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών και του Γενικού Γραμματέα Δημόσιας Περιουσίας, για απόπειρα συγκάλυψης ενός μεγάλου σκανδάλου, για το οποίο έχουν ήδη ασκηθεί ποινικές διώξεις, αποκαλύπτοντας μάλιστα σημαντικό μέρος του διαλόγου μεταξύ των εκπροσώπων του συλλόγου και του Γενικού Γραμματέα (π.χ. “Μην απευθύνεστε σε εμένα. Την “πρεμούρα” για το Κεράνης την έχει ο Αναπληρωτής. Σε αυτόν να πάτε..” και “Πως ζητάτε από εμένα να είμαι συνεπής με όσα έχω πει, όταν ο ίδιος ο πρωθυπουργός της χώρας έκανε ΝΑΙ το ΟΧΙ του Ελληνικού λαού;;;”).
Γράφει ο Σωτήριος Καλαμίτσης.
Και ενώ, ως λαός της τελευταίας ώρας, όπως επεσήμανε και ο εντιμότατος κ. Σόιμπλε περιπαικτικώς, τρέχουμε για πολλοστή φορά την τελευταία στιγμή να ικανοποιήσουμε τις απαιτήσεις των δανειστών, αν και τις έχουμε ασμένως αποδεχθεί, έχει αρχίσει η κόντρα μεταξύ κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης για το αν ο Κούλης θα κάνει απολύσεις, σε περίπτωση που σχηματίσει κυβέρνηση. Εκεί εστιάζεται για μία ακόμη φορά η πολιτική διαμάχη. Αν θα απολυθούν δημόσιοι υπάλληλοι, προκειμένου να μειωθούν οι κρατικές δαπάνες, αντί να επιβληθούν νέοι φόροι.
Γράφει ο Σωτήριος Καλαμίτσης.
Ενόψει των ομιλιών πρωθυπουργού και Αρχηγού Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στη ΔΕΘ.
Το μέλος της Γαλλικής Ακαδημίας Jean d' Ormesson εφηύρε την λέξη «inaptocratie» που εμφανίζεται στα γαλλικά λεξικά και σημαίνει «Αδεξιοκρατία».
Ο ορισμός της είναι:
«Σύστημα διακυβέρνησης, όπου οι λιγότερο ικανοί να ηγηθούν, εκλέγονται από τους λιγότερο ικανούς να παράγουν και στο οποίο σύστημα, τα λιγότερο ικανά μέλη της κοινωνίας να επιβιώσουν ή να επιτύχουν, επιβραβεύονται με αγαθά και υπηρεσίες που πληρώνονται από τον κατασχεμένο πλούτο ενός ολοένα και συρρικνούμενου αριθμού παραγωγικών ατόμων».
(Από άρθρο του Μ. Αναλυτή, οικονομολόγου PhD, Οικονομική Ανάλυση και Πολιτική, Παν/μιο Poitiers Γαλλίας)
http://archives.lesechos.fr/archives/cercle/2013/10/08/cercle_81475.htm
Υ.Γ. Χθες, που ο μήνας είχε εννιά, έπρεπε να ολοκληρωθεί ο έλεγχος «πόθεν έσχες» των 4 «υπερθεματιστών» ή «εν δυνάμει καναλαρχών». Δεν άκουσα κάτι για αποτέλεσμα του ελέγχου.
Του Σωτηρίου Καλαμίτση.
05-06.09.1955, δηλαδή πριν από 61 χρόνια, εξαπολύθηκε το πογκρόμ κατά του Ελληνισμού της Κωνσταντινούπολης από το βαθύ τουρκικό κράτος. Χιλιάδες ξερριζώθηκαν τότε, ελάχιστοι θυμήθηκαν και ανέφεραν το γεγονός τούτες τις μέρες, για να συντηρηθεί η ιστορική μνήμη. Όμως, 16 εκ των αντιπροσώπων του Έθνους, αυτοαποκαλούμενοι αριστεροί, είχαν τον χρόνο να υποβάλουν τροπολογία, σε άσχετο νομοσχέδιο κατά τα ειωθότα, προκειμένου να επιτρέπεται του λοιπού να πωλούν τσιγάρα μόνον περίπτερα και super markets, αποκλειομένων των ψιλικατζίδικων. Στην αρχή πίστεψα πως σήμερα έχουν δικαίωμα να πωλούν τσιγάρα ψιλικατζίδικα, περίπτερα και super markets και ότι οι εν λόγω φωστήρες ήθελαν απλώς να αποκλείσουν από την αγορά καπνού τα ψιλικατζίδικα ως προπύργιο του στυγνού καπιταλισμού. Επλανώμην, φευ, πλάνην οικτράν. Και τούτο, διότι στη διάρκεια της ημέρας ενημερώθηκα ότι νόμιμα μόνον ψιλικατζίδικα και περίπτερα πωλούν τσιγάρα. Ουδείς άλλος. Άρα, η φουστιά έγκειται στο ότι οι 16 αριστεροί my ass ήθελαν να πριμοδοτήσουν τα super markets. Εν τέλει η ντροπολογία απεσύρθη μετά βαΐων και κλάδων, φανών και λαμπάδων κατόπιν της κατακραυγής που προκάλεσε η εν λόγω πρωκτοβουλία.
H ANEK LINES, ανακηρύχθηκε National Champion και θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στα European Business Awards. Τα European Business Awards είναι ο κορυφαίος διαγωνισμός της Ευρώπης και στοχεύει στην ανάδειξη της αριστείας και των καλών πρακτικών στην ευρωπαϊκή επιχειρηματική κοινότητα.
Η διοργάνωση των European Business Awards, πραγματοποιείται για δέκατη συνεχή χρονιά και υποστηρίζεται από ηγέτες επιχειρήσεων, ακαδημαϊκούς και πολιτικούς εκπροσώπους από όλη την Ευρώπη. Αυτή τη χρονιά, πάνω από 33.000 επιχειρήσεις από 34 χώρες πήραν μέρος στον διαγωνισμό.
Του Ελευθέριου Ρήνου.
Η Εθνική Τράπεζα εξαγόρασε το κεντρικό κατάστημα της Τράπεζας της Ανατολής στην Αθήνα για 15 εκατομμύρια δραχμές και από δική της επιστολή προκύπτει πως το ποσό αυτό κατατέθηκε στον αλληλόχρεο λογαριασμό της ειδικής εκκαθάρισης της Τράπεζας της Ανατολής. Το πρόβλημα είναι ότι σύμφωνα με τις λογιστικές καταστάσεις που πάλι η ίδια η Εθνική Τράπεζα προσκομίζει στο δικαστήριο, το σύνολο των εξαγορασθέντων ακινήτων και εγκαταστάσεων από την περιουσία της Τράπεζας της Ανατολής απέφερε περίπου 10 εκατομμύρια δραχμές, δηλαδή 5 εκατομμύρια λιγότερο από ότι απέφερε μόλις το ένα ακίνητο! Η «δημιουργική λογιστική» στο αποκορύφωμά της...
Καταρχάς να ξεκαθαρίσω ότι ο τίτλος αυτού του άρθρου με ταλάνισε για αρκετές ημέρες. Στόχος μου σε αυτό το κείμενο δεν είναι να δημιουργήσω ψευδείς εντυπώσεις. Άλλωστε δεν είμαι από την Πάτρα και δεν είμαι «τρισεκατομμυριούχος». Μοναδικός σκοπός της έρευνάς μου είναι η αποκάλυψη της αλήθειας στην υπόθεση της Τράπεζας της Ανατολής. Για αυτό θα αρκεστούμε στα στοιχεία και στα καυτά ερωτήματα που προκύπτουν από αυτά, χωρίς να προχωρήσουμε σε εκτιμήσεις ή θεωρίες που δεν αποδεικνύονται, με όσα στοιχεία έχουν δει το φως της δημοσιότητας μέχρι αυτή τη στιγμή.
Την αναλγησία του Δήμου καταγγέλλει επιχειρηματίας απο το χωριό Έμπωνα της Ρόδου καθώς, για παραλείψεις άλλων υπηρεσιών, του σφράγισαν το κατάστημα. Ενώ έχει καταθέσει όλα του τα χαρτιά, απο τις 8 Αυγούστου, για την διεξαγωγή υγειονομικού έλεγχου απο την Διεύθυνση Υγείας και παράλληλα έχει λάβει την απαραίτητη προέγκριση άδειας, ο Δήμος του σφράγισε το κατάστημα λόγω έλλειψης υγειονομικού έλεγχου, την οποίαν ο ίδιος επιθυμεί αλλά αδυνατεί η Διεύθυνση Υγείας να πραγματοποιήσει, εδώ και ένα μήνα σχεδόν, λόγω έλλειψης προσωπικού.
Μια ξεχωριστή εμπειρία είχαν την ευκαιρία να ζήσουν οι αθλητές του ΝΟΠ όπου γνωρίσαν και μιλήσαν με τον ολυμπιονίκη Παύλο Καγιαλή ο οποίος ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου με τον συναθλητή του Τάκη Μάντη στους ολυμπιακούς αγώνες του Ρίου. Κατα την διάρκεια της επίσκεψής του στον Ναυτικό όμιλο Πάρου μίλησε στους νέους ιστιοπλόους για την εμπειρία που έζησε στους ολυμπιακούς αγώνες.
Η πορεία αυτού του μεγάλου έλληνα ιστιοπλόου ξεκίνησε από ένα μικρό όμιλο της περιφέρειας και έφτασε στο επίπεδο που βρίσκεται σημερα. Οι δυσκολίες της πορείας αυτής ήταν πάρα πολλές, όμως το πάθος και η θέληση τον οδήγησαν στην κατάκτηση της κορυφής.
Κείμενο - Φωτογραφίες - Βίντεο : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Η αποθέωση και απομυθοποίηση του ελεύθερου camping και του γυμνισμού.
Θα πρέπει κατ' αρχάς να ομολογήσω ότι ήταν λάθος μου να επιλέξω τη Γαύδο σαν Αυγουστιάτικο προορισμό. Θα έλεγα, μάλιστα, ότι το γνώριζα αυτό εκ των προτέρων, έχοντας ακούσει τις προειδοποιήσεις άλλων επισκεπτών που είχαν πάει στη Γαύδο τον Αύγουστο. Αν δεν έχεις όμως προσωπική αντίληψη του τι ακριβώς συμβαίνει τον Αύγουστο στη μικρή αυτή κουκίδα του χάρτη, που σηματοδοτεί το νοτιότερο άκρο της Ελλάδας και της Ευρώπης, ό,τι και αν γράψεις δεν θα ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Τρεις φορές είχα φθάσει μέχρι τη Γαύδο στο παρελθόν. Όλες με μεταφορικό μέσον κάποιο φουσκωτό σκάφος και όλες εκτός καλοκαιριού. Ήταν λοιπόν μια ξεχωριστή εμπειρία να πάω αυτή τη φορά ως εκεί με το αυτοκινούμενο, κάνοντας χρήση δύο ακτοπλοϊκών δρομολογίων. Ένα που συνδέει τον Πειραιά με τα Χανιά και ένα που συνδέει την Παλαιόχωρα ή, εναλλακτικώς, τη Χώρα Σφακίων ή τη Σούγια με τη Γαύδο. Η "ΑΝΕΚ LINES", που σαν χορηγός των "Rib and Sea" και "Camper Life" μάς ταξίδευεσε δωρεάν μέχρι τα Χανιά, και οι "παντόφλες" της "ΑΝΕΝΔΥΚ FERRIES", που μας μετέφεραν "demi pension" από την Παλαιόχωρα στον Καραβέ της Γαύδου. Και λέω "demi pension" γιατί η "ΑΝΕΝΔΥΚ" ενέκρινε κατά το ήμισυ το αίτημά μου για δωρεάν μετάβασή μας στη Γαύδο, παρέχοντας δωρεάν τα εισιτήρια για δύο άτομα, συνολικού κόστους 80 περ. ευρώ, χρεώνοντάς μας όμως κανονικά με 225 περ. ευρώ για τη μεταφορά του αυτοκινούμενου! Για μια απόσταση 30 ν. μιλίων δηλαδή - τόσο απέχει η Παλαιόχωρα από τη Γαύδο - ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινούμενου τροχόσπιτου μήκους 7 μέτρων θα πρέπει να καταβάλλει 225 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της επιστροφής! Και μιλάμε πάντοτε για επιδοτούμενα από το κράτος δρομολόγια, λόγω του ότι η συγκεκριμένη γραμμή θεωρείται "άγονη". Αυτά όμως έχουν τα μονοπώλια...