Ο ευρηματικός τρόπος που επέλεξε ο Όμιλος εταιρειών της "ATTICA GROUP", με τις θυγατρικές εταιρείες "BLUE STAR FERRIES" και "SUPERFAST FERRIES", για να στείλει τις ευχές των Χριστουγέννων και του νέου έτους στους φίλους και πελάτες της. Απλώς ανοίξτε την εικόνα, πατήστε επάνω στο link της λεζάντας και... χρόνια πολλά!
Κείμενο - Φωτογραφίες - Βίντεο : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Μουσική : Γιώργος Ρήγος.
Η Αίγινα ήταν ανέκαθεν η πιο εύκολη και οικονομική λύση θαλασσινής απόδρασης για τους κατοίκους του βρωμερού άστεος οι οποίοι είχαν την τύχη (ή την ατυχία) να έχουν στην κατοχή τους κάποιο ταχύπλοο σκάφος. Σε μια απόσταση μικρότερη των είκοσι ναυτικών μιλίων από τις δυτικές ακτές της Αττικής ήταν η λύση "ανάγκης" όταν ο χρόνος και τα χρήματα για βενζίνη δεν επαρκούσαν για πιο πολύπλοκες εξορμήσεις. Ούτε εγώ αποτελούσα άλλωστε εξαίρεση τις δεκαετίες του '80 και του '90, τότε που το ταξίδι μέχρι την Αίγινα διαρκούσε, συνήθως, λιγότερο από μία ώρα με το κόστος του καυσίμου να παραμένει σε αξιοπρεπή επίπεδα.
Το πρόγραμμα, ωστόσο, ήταν πάντα το ίδιο. Δέναμε στο λιμάνι της Αίγινας ή της Πέρδικας, πεταγόμασταν ενίοτε μέχρι τη Μονή ή το Αγκίστρι ενώ, εναλλακτικώς, δοκιμάζαμε τα μεζεδάκια του Δρόσου στον "Ιππόκαμπο" ή μια πάστα στου Μπέση. Από κει και μετά, τίποτε! Ποιος να ανηφορίσει στις βουνοπλαγιές - και με τι μέσον - για να θαυμάσει τη θέα από το Σφεντούρι, ποιος να επισκεφτεί τον ναό της Αφαίας ή το Κέντρο περίθαλψης αγρίων ζώων του Γιάννη Πουλόπουλου, ποιος να περπατήσει στα μονοπάτια της Παλαιόχωρας με τα 34 ξωκλήσια; Με τον ίδιο απαράλλαχτο άλλωστε τρόπο "βλέπαμε" και τους άλλους νησιωτικούς προορισμούς στο Αιγαίο ή στο Ιόνιο. Μια καντηλίτσα στο λιμάνι, μπάνιο σε κάποια παραλία, φαγοπότι στην πλησιέστερη ταβέρνα, ένα μικρό σουλάτσο να χωνέψουμε και βουρ για τις βάρκες να επιστρέψουμε στο κλουβί της μεγαλούπολης.
Ἡ Ἑλλάδα βρίσκεται σὲ μιὰ βαθειὰ οἰκονομικὴ κρίση. Τίποτα καινούριο. Αὐτὴ ἡ κρίσις ἐπεκτείνεται σὲ ὅλες τὶς πτυχὲς τῆς ζωῆς, στὴν παιδεία, τὸν πολιτισμό, τὴν κοινωνικὴ ἠθική. Κοινὲς διαπιστώσεις, δίχως τίποτα τὸ σημαντικό.
Ζοῦμε σὲ μιὰ χώρα ποὺ οὐδέποτε ἦταν βιομηχανική, ἀφοῦ ποτὲ δὲν ἔφθασε στὸ σημεῖο νὰ γίνῃ. Οἱ περισσότερες κοινωνικὲς κατακτήσεις τῶν δυτικῶν κρατῶν, μετὰ τὸν μεσαίωνα, δὲν πέρασαν ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα στὸν χρόνο τους, μὲ συνέπεια πολλὲς ἀπὸ τὶς δυτικὲς ἐπιρροὲς νὰ καταφθάνουν ἀργοπορημένες καὶ κάθιδρες μέσα ἀπὸ τὴν πολιτική, τὰ κόμματα καὶ τοὺς ἠγέτες ποὺ ἀναδεικνύει ὁ λαός μας.
Δὲν εἶναι τυχαῖο πὼς οἱ περισσότεροι πολιτικοί, ποὺ σέβονται τὸν ἑαυτό τους (sic) ἔχουν τὰ παιδιά τους σὲ ἀμερικανικὰ πανεπιστήμια. Μειοψηφία ἀποτελοῦν τὰ βρετανικὰ πανεπιστήμια. Δὲν νομίζω νὰ ὑπῆρξε ὑψηλόβαθμο κυβερνητικὸ στέλεχος, ποὺ νὰ εἶχε τὸ παιδί του σὲ κάποια σχολὴ τοῦ «ἀνατολικοῦ μπλόκ», τουλάχιστον μέχρι τὴν «πρώτη φορὰ ἀριστερά», καὶ νὰ «ἐπέζησε» πολιτικά.
Ιδού ο πρωτότυπος ο τρόπος με τον οποίον επέλεξαν ο ΣΕΓΑΣ, η Περιφέρεια Κρήτης και η Νομαρχία Ηρακλείου να προαναγγείλουν και να διαφημίσουν την διοργάνωση του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ομάδων Στίβου Α΄Κατηγορίας το οποίο έλαβε χώρα στο Παγκρήτιο Στάδιο το διήμερο 20 και 21 Ιουνίου 2015.
Η διεθνής καμπάνια «ATHLETICS IN THE LAND OF CULTURE!» φέρει τη σφραγίδα του ανθρωπίνου δυναμικού της Περιφέρειας Κρήτης και του ΣΕΓΑΣ. Είναι αποτέλεσμα της αγάπης μας για τον τόπο μας αλλά και της άριστης συνεργασίας φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης και της αθλητικής ομοσπονδίας. Είναι βασισμένη σε μνημεία και αξίες που παραμένουν αναλλοίωτες στο χρόνο και ενώνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα προσωπικότητες και φορείς του αθλητισμού, πολιτισμού και τουρισμού.
Επιμέλεια - Βίντεο : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Ο Γιάννης Πουλόπουλος ανήκει στο σπάνιο εκείνο είδος ανθρώπου το οποίο μικρές πιθανότητες έχει να συναντήσει κανείς τυχαία και να συζητήσει μαζί του, αν δεν το επιδιώξει. Το γεγονός λοιπόν ότι τον συνάντησα προχθές στην Αίγινα, στο "Ελληνικό Κέντρο Περίθαλψης Αγρίων Ζώων", λίγο μετά την Παχειά Ράχη, ήταν κάτι περισσότερο από τύχη. Ήταν επιλογή και ευλογία μαζί.
Πάει πολύς καιρός που ήθελα να ενημερωθώ, με προσωπική επαφή, για το έργο του. Ο αδελφός του Παναγιώτης, καλός μου φίλος από τον χώρο των φουσκωτών σκαφών, που έφυγε αναπάντεχα και άδικα από τη ζωή σε ηλικία πενήντα ετών, μου είχε μιλήσει πολλές φορές για τον Γιάννη.
"Αυτός είναι δοσμένος, ψυχή τε και σώματι, στα ανήμπορα ζώα", μου έλεγε, και το πρόσωπό του φωτιζόταν θυμάμαι από υπερηφάνεια για τον αδελφό του.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Θα αναρωτηθείτε, ίσως, τι εννοώ όταν λέω ότι ο καπτα Στέφανος Πονηρός είναι πλοίαρχος πολλών ταχυτήτων. Πώς αλλοιώς θα μπορούσα όμως να χαρακτηρίσω ένα πλοίαρχο που ξεκίνησε τη ναυτική του καριέρα με υπερατλαντικά ταξίδια, εξυπηρέτησε στη συνέχεια τις "άγονες" γραμμές του Αιγαίου και σήμερα καπετανεύει το "Απόλλων Ελλάς" της "Hellenic Seaways" στη συνεργασία της με την Κοινοπραξία των Πλοίων του Σαρωνικού; Καπετάνιος πολλών ταχυτήτων, λοιπόν, ο καπτα Στέφανος Πονηρός ή, αν θέλετε, καπετάνιος για όλα τα καράβια! Επικοινωνιακός, πρόθυμος να μιλήσει μπροστά στην κάμερα, σε αντίθεση με άλλους συναδέλφους του που την... αγαπούν όπως ο διάολος το λιβάνι, με έναν καλό λόγο για όλους, έτοιμος να πάει όπου τον στείλει η εταιρεία.
Τον συνάντησα στη γέφυρα του "Απόλλων Ελλάς" έτοιμο να αντικαταστήσει τον καπτα Γιώργο τον Δήμου, και δεν έχασα την ευκαιρία να συζητήσω για λίγο μαζί του. Ο καπτα Στέφανος γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Καρδάμυλλα της Χίου και φοίτησε στο ομώνυμο Ναυτικό Λύκειο. Ταξίδεψε στην αρχή επί 6 χρόνια στις ανοικτές θάλασσες του πλανήτη, με φορτηγά πλοία και γκαζάδικα, και τα τελευταία 16 χρόνια έριξε άγκυρα στο Αιγαίο. Ανάμεσα στα άλλα μου εξήγησε την προέλευση του επωνύμου του, που οφείλεται στην πονηριά του πολύτεκνου παππού του ο οποίος "αγόραζε" κάποτε τα οικόπεδα στο νησί πετώντας την πέτρα από το πιο ψηλό σημείο του λόφου!
Του Ελευθέριου Ρήνου.
Όταν μεγαλώνει κάποιος που είχε μια σχετικά ήσυχη ζωή, θεωρεί πως η δικαιοσύνη και το «καλό» θα επικρατήσουν. Αυτός ήμουν εγώ στην παιδική μου ηλικία. Σε αντίθεση με εμένα, ο πατέρας μου δεν είχε μια εύκολη ζωή, αντίθετα πάλευε συνεχώς για την επιβίωση κι ένα καλύτερο μέλλον, με μόνα όπλα την εργασία και το μυαλό του. Έφτασε στα γεράματα, μεγάλωσε παιδιά, δημιούργησε πέντε πράγματα, χωρίς να πειράξει ούτε μύγα. Πάντα πήγαινε με το «κερί στο χέρι», ακόμη κι όταν οι υπόλοιποι έγλυφαν εκεί που έφτυναν. Ακόμη και για αυτούς τους απλούς ανθρώπους, το κράτος είναι πλέον συνώνυμο με τον «κλέφτη», ενώ η κρατική εξουσία διαβρωμένη. Το γνωμικό που θα σου επαναλάβουν είναι το «ου μπλέξεις». Με εξαίρεση την Εθνική Τράπεζα και ορισμένα «ψευτο-λαμόγια» που γνώρισα τελευταία. Εκεί ακόμη και ο φιλήσυχος πατέρας μου θα σήκωνε πρώτος το «τσεκούρι του πολέμου»…
Του Θανάση Λαμπρόπουλου.
Πηγή : http://portcity.gr/index.php/component/k2/3-yachting/ston-eisaggelea-gia-to-paranomo-agkyrovolio
ΤΕΡΜΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΓΚΥΡΟΒΟΛΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΣΤΗ ΝΑΟΥΣΑ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ, ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΝΟΙΚΙΑΣΜΕΝΗ ΣΕ ΙΔΙΩΤΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣ ΑΡΧΟΝΤΕΣ, ΒΑΖΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ.
Στα «χέρια» της Εισαγγελίας Κυκλάδων βρίσκεται εδώ και λίγες ημέρες η ογκώδης δικογραφία που σχημάτισε μετά από δίμηνη έρευνα το Αρχηγείο του Λιμενικού, ύστερα από ρεπορτάζ του υπογράφοντος τον Αύγουστο του 2015, αλλά και παλαιότερων ρεπορτάζ που ανεδείκνυαν την καραμπινάτη παράνομη λειτουργία αλλά και την μίσθωση σε ιδιώτη της Μαρίνας, εκεί στη Νάουσα της Πάρου, η οποία όμως δεν είναι ούτε ασφαλής αλλά ούτε και Μαρίνα, αφού στα επίσημα κατασκευαστικά έγγραφα (όσα υπάρχουν), αναφέρεται ως ΑΓΚΥΡΟΒΟΛΙΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, την δικογραφία που ήδη έχει στο γραφείο του ο Εισαγγελέας Σύρου, έχουν συντάξει μετά από ενδελεχή έρευνα και δεκάδες καταθέσεις που έλαβαν σε όσους εμπλέκονται λίγο ή πολύ στην καραμπινάτη παρανομία της μίσθωσης αλλά και λειτουργίας του αγκυροβολίου, οι αξιωματικοί του Γραφείου Εσωτερικών Υποθέσεων του Λ.Σ, οι οποίοι εκτός των άλλων συνέλεξαν ό,τι υλικό υπήρχε για την νομιμότητα ή όχι του εν λόγω έργου που ήταν της τότε Νομαρχίας Κυκλάδων και είχε ολοκληρωθεί το 2008, οπότε και παρελήφθη από τον Δήμο του κυκλαδίτικου νησιού.
Κείμενο - Φωτογραφίες : Ιωσήφ Παπαδόπουλος - "Ναυτίλος".
Κάμερα : Άγγελος Βαλσάμης (Alpha TV) - Ιωσήφ Παπαδόπουλος ("Rib and Sea").
Δημοσιογραφική επιμέλεια, μοντάζ : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Μουσική : Γιώργος Ρήγος.
Η Αποστολή Αγάπης της "Φυσιολατρικής Λέσχης Φίλων Φουσκωτού Σκάφους Ναυτίλος" στην ακριτική Κάσο είχε αρχικώς προγραμματισθεί για το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου. Ο Αίολος όμως και ο Ποσειδώνας είχαν διαφορετική άποψη. Έστησαν το δικό τους γλέντι εκείνες τις ημέρες στο Καρπάθιο αναγκάζοντας τα μέλη του "Ναυτίλου" να αναβάλλουν τον απόπλου τους για την Πέμπτη 12 Νοεμβρίου. Μία ημέρα νωρίτερα έφθασε το φορτηγό του Βαγγέλη Μάζη στην Κάσο, μεταφέροντας αφιλοκερδώς τα είδη που προορίζονταν για το Ιατρείο, τα σχολεία, την Φιλοζωϊκή και τον Λιμενικό Σταθμό Κάσου, με το πλοίο "Πρέβελης", ευγενική χορηγία της "ΑΝΕΚ LINES". Μαζί κι' εγώ, που θεώρησα σκόπιμο να φθάσω νωρίτερα στην Κάσο προκειμένου να προετοιμάσω την άφιξη των μελών του "Ναυτίλου" και των ιατρών, να τους κατανείμω στα δωμάτια και να ανοίξω το οδοντιατρείο, κλείνοντας με πόνο ψυχής τ' αυτιά στις ευγενικές προσκλήσεις των φίλων του "Ναυτίλου" να πάω μαζί τους με τα φουσκωτά.
Η Φυσιολατρική Λέσχη Φίλων Φουσκωτού Σκάφους «ΝΑΥΤΙΛΟΣ», διοργάνωσε την τρίτη αποστολή «Σταγόνα Αγάπης» στο Αιγαίο για το 2015. Αυτή την φορά προορισμός μας ήταν η ακριτική Κάσος.
Αρχικά η αποστολή είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει την 28η Οκτωβρίου αλλά λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών η αποστολή ξεκίνησε στις 12 Νοεμβρίου. Τέσσερα σκάφη του «ΝΑΥΤΙΛΟΥ» ξεκίνησαν από το Λαύριο και την Ανάβυσσο με είκοσι επιβαίνοντες, μέλη της Λέσχης, Γιατρούς και τον εικονολήπτη του ALPHA TV, μεταφέροντας τα υλικά και τον εξοπλισμό για τα Ιατρεία. Σημείο συνάντησης ήταν το Σούνιο στις 06:30 πμ όπου τα τέσσερα σκάφη συναντήθηκαν και ταξίδεψαν μαζί για το ταξίδι των 215 περίπου μιλίων.
Την προηγούμενη μέρα, ένα φορτηγό με τα εφόδια και τον βαρύ εξοπλισμό που είχαμε συγκεντρώσει από τους σημαντικούς Χορηγούς μας, για τα Νηπιαγωγεία, το Δημοτικό, το Γυμνάσιο, την Φιλοζωική, το Λιμεναρχείο καθώς και τα φάρμακα και τα αναλώσιμα για το τοπικό Ιατρείο, είχε φύγει με το πλοίο από τον Πειραιά. Τα έξοδα μετάβασης του φορτηγού ήταν χορηγία της ΑΝΕΚ LINES. Εδώ πρέπει να τονιστεί ότι η προσφορά των Χορηγών ήταν και πάλι άμεση, καλύπτοντας στο μέτρο του δυνατού τις ανάγκες του ακριτικού νησιού μας.