Rib and Sea

Το σωσίβιο, το quick stop και η ζώνη σώζουν ζωές

Πρωτόδικη καταδίκη του κ. Δημ. Παπανδρέου.

Ελάχιστα γνωρίζουμε για την Νέμεσιν, αυτή την αρχαία θεότητα, που προσδιορίζεται άλλοτε ως Ιχναίη, άλλοτε ως Αδράστεια ή Ραμνουσία. Η ετυμολογία, η ρίζα του ονόματος «νέμω», δήλωνε αρχικά τη δίκαιη διανομή, τη μοιρασιά που γίνεται βάσει νόμιμης εξουσίας. Με τον καιρό απέκτησε τη σημασία της ανάληψης δικαστικής δράσης εκ μέρους της εξουσίας, ώστε να απονεμηθεί δικαιοσύνη. Ως λέξη η «Νέμεσις» έχει αντικειμενική αξία και όχι υποκειμενική. Αναφέρεται στον φορέα της εξουσίας που την ασκεί. Ήταν η Νύχτα, σύμφωνα με τη θεογονία του Ησίοδου και τον Παυσανία, που δίχως σύντροφο αρσενικό γέννησε την Νέμεσιν, για να κρατά σε ισορροπία τις ανθρώπινες υποθέσεις. Στα Διονυσιακά του Νόννου έχουμε μια διαφορετική άποψη, που θέλει την Νέμεσιν κόρη του Ωκεανού, ενώ ο Υγίνος την περιγράφει ως δημιούργημα του Ερέβους και της Νύχτας. Σύμβολα της θεάς είναι ο πήχυς και το χαλινάρι. Τα σύμβολα αυτά είναι ενδεικτικά της λειτουργίας της να προσμετρά τις ανθρώπινες σκέψεις, τα συναισθήματα και τις δράσεις και να θέτει ένα όριο στην αχαλίνωτη ασυδοσία του εγωϊσμού των ανθρώπων. Έτσι η έπαρση των θνητών έναντι των Κοσμικών Νόμων (ύβρις) και η κατάφωρη αδιαφορία για το Κοινό Καλό, σαρώνονται με τη δράση της Νεμέσεως και εδώ μοιάζει με Συμπαντική Ζυγαριά που απονέμει αέναα Δικαιοσύνη.

Περισσότερα...

Εμείς, πάντως, πάμε νησί!

Το καινούργιο μας απόκτημα...Το "Rib and Sea" προετοιμάστηκε, φόρτωσε αποσκευές και λύνει κάβους. Πάει σε νησί απόμακρο και ξεχασμένο, για να γιορτάσει τον Αύγουστο. Γιατί οι καλοκαιρινές διακοπές είναι γιορτή κι' ανάσα μαζί. Πρέπει να είναι. Και βάλαμε στις... αποσκευές και το νέο μας "σκάφος". Το μόνο που μας επέτρεψε να έχουμε το "Τρίο Στούντζες", που προσφάτως μπήκε με το έτσι θέλω στη ζωή μας και στρογγυλοκάθισε στο σβέρκο μας (Δ.Ν.Τ., Ευρωπαϊκή Τράπεζα, Τρόϊκα). Να είναι καλά οι άνθρωποι. Ούτε τρέϊλερ χρειαζόμαστε πια, ούτε λεμβολόγιο, ούτε κινητήρα, ούτε καύσιμα, ούτε... πλευστική συσκευή. Γυμναστική μόνο θα κάνουμε και ευεξία θα αποκτήσουμε (ελπίζω)...

Περισσότερα...

Πετρελαιοκίνηση και νομοθετικό κενό. Μέρος Β΄

Έρευνα : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

Πέρασαν δύο και πλέον μήνες από τότε που έθεσα εγγράφως στη Δ/νση Τροχαίας Αττικής το ερώτημα γιατί ο ιδιοκτήτης ενός πετρελαιοκίνητου ι.χ. αυτοκινήτου, που διαμένει σε κάποια επαρχιακή πόλη ή νησί του Αιγαίου, θεωρείται παραβάτης όταν, προκειμένου να πάει π.χ. από τη Ρόδο στη βόρειο Ελλάδα, διέρχεται (κατ' ανάγκην) από τον Πειραιά http://www.ribandsea.com/law/391-2010-06-23-16-01-04.html και η απάντηση ήρθε μόλις σήμερα, αφού προηγουμένως διαμαρτυρήθηκα εντόνως για την αδικαιολόγητη καθυστέρηση. Και ξέρετε τι απεφάνθη η Δ/νση Τροχαίας Αττικής μετά από δύο και πλέον μήνες; Ότι δεν είναι αυτή αρμόδια να απαντήσει! Μου πρότειναν δε να απευθυνθώ στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Περισσότερα...

Αντικύθηρα. Η γοητεία της πέτρας και της μοναξιάς.

Ταξίδευσε και γράφει τις εντυπώσεις του ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

Στο μικρό αλιευτικό καταφύγιο του Ποταμού.Δεν πρόλαβα να επιστρέψω απ' τη Γαύδο και να βγάλω τις λιγοστές αποσκευές μου και τον ηλεκτροκίνητο Μαξιμιλιανό απ' το 9.50 4U, και άρχισα να τα φορτώνω στο μικρότερο αδελφάκι του, το 8.50 4U. Το σκάφος, αφού θα περνούσε πρώτα απ' τα Αντικύθηρα, για το προγραμματισμένο ταξιδιωτικό, θα έπλεε στη συνέχεια προς το Λαύριο για να δώσει το παρόν στο Rib Test. Χαράς ευαγγέλια. Μετά από τόσους μήνες "ερωτικής" αποχής, τριακόσια μίλια θάλασσας ήταν αρκετά για να φορτίσουν τις μπατταρίες της ψυχής μου και να αναθερμάνουν τον παθιασμένο έρωτά μου για Κείνη...

Περισσότερα...

Όχι στα διόδια! Κάλεσμα σε Συνέντευξη Τύπου.

Δεν πληρώνω διόδια! Ελεύθεροι δρόμοι και χώροι για όλους! Οι "ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ" σας καλούν σε συνέντευξη τύπου την Πέμπτη 22 Ιουλίου 2010, στις 12.30 το μεσημέρι. Η συνέντευξη θα δοθεί στο ΕΡΓΑΤΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ, οδός Δ.Ο. Σκυλίτση 19, στον 2ο όροφο.

Θέμα συζήτησης :  Η ανάπτυξη του  κινήματος  ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ διόδια.

Θα παρουσιάσουμε τις θέσεις του πανελλαδικού κινήματός μας για την αναγκαιότητα κατάργησης των διοδίων, και όχι μόνο. Πώς μέσα στις σημερινές συνθήκες της μεγάλης εξαθλίωσης των εργαζομένων από την επίθεση της κυβέρνησης της τρόϊκας, το κίνημα ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ διόδια, αλλά δεν πληρώνω και γενικότερα, αναπτύσσεται ραγδαία. Θα αναπτυχθούν οι σκέψεις μας και οι προγραμματισμοί για τις μελλοντικές μας δράσεις.

Περισσότερα...

Συγγνώμη, ανακαλώ! Και η "μαγκιά" σου; Πού πήγε;

Θυμάστε ένα σχόλιό μου που δημοσιεύτηκε στο "Rib and Sea" στις αρχές του περασμένου Φεβρουαρίου με τίτλο "τσάμπα μάγκες"; Αν όχι, να σας το θυμίσω : http://www.ribandsea.com/waves/247--qq.html Επρόκειτο για τον διασυρμό ενός επιχειρηματία της θάλασσας, σε ένα από τα διαδικτυακά καφενεία (λέγε με fora), από άτομα τα οποία επειδή φορούσαν "μάσκες" πίστευαν ότι δεν θα απεκαλύπτοντο. Εκείνο το σχόλιό μου τελείωνε ως εξής : "Προσωπικώς, πολύ θα χαιρόμουν να δω αυτούς τους τσάμπα "μάγκες" να ζητούν γονατιστοί συγγνώμη για να μη χάσουν τ' αυγά και τα καλάθια. Ειλικρινώς, χωρίς να είμαι κακός, πολύ θα το χαιρόμουν"...

Περισσότερα...

Εγκύκλιος για τον τρόπο καταβολής του φόρου πολυτελείας.

Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

Την περασμένη εβδομάδα, ενώ βρισκόμουν στο γραφείο του Διευθυντή της Λιμενικής Αστυνομίας, πλοιάρχου Λ.Σ. κ. Παναγιώτη Παρασκευά, για να συζητήσω μαζί του κάποιες λεπτομέρειες του νέου νομοσχεδίου της Υ.Π.Α. που ρυθμίζει τις απο-προσθαλασσώσεις των ιπτάμενων φουσκωτών σκαφών, έγινα μάρτυρας μιας τηλεφωνικής επικοινωνίας του ως άνω αξιωματικού με κάποιον εκπρόσωπο του ΣΕΚΑΠΛΑΣ ΠΕΕΥ.

Περισσότερα...

Η νεκρανάσταση μιας... "τσιχλόφουσκας"!

Έτοιμο να πάρει τη νύφη απ' την εκκλησία!Και επειδή οι Έλληνες είναι εκ φύσεως αισιόδοξοι άνθρωποι και βρίσκουν πάντοτε διεξόδους και τρόπους να ξεχνούν τον πόνο και τα βάσανα που τους φόρτωσαν κατά καιρούς επίορκοι πολιτικοί, να τι κάνουν. Παίρνουν "βατράχους" σαράβαλα εξηκονταετίας, και με προσωπική δουλειά και μεράκι τους μεταμορφώνουν σε "πρίγκηπες"! Μικροσκοπικούς, έστω, αλλά θαυματουργούς! Όπως το εικονιζόμενο BMW ISETTA, που κατασκευάστηκε από την Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία γύρω στα τέλη της δεκαετίας του '50, βρέθηκε στα αζήτητα, το αγόρασε ο φίλος μου Σταύρος Βαμβουνάκης απ' τα Χανιά (τον θυμάστε απ' τη νεκρανάσταση του υπέροχου σαράβαλου Peugeot 403 του Στυλιανού Παττακού : http://www.ribandsea.com/waves/377--qq-.html) και με την βοήθεια του γνωστού "δράστη" και μερακλή μηχανικού Αλέξανδρου Μπόλαρη, το έφεραν στην κατάσταση που βλέπετε! Χάρμα οφθαλμών, αιτία διακοπής της κυκλοφορίας, όποτε βγει μια βόλτα στα Χανιά, και κρυφός πόθος νιόπαντρων ζευγαριών!

Περισσότερα...

6η Πανελλήνια Συγκέντρωση φουσκωτών σκαφών στη Χίο.

Πήγε στη Χίο, φωτογράφισε και βιντεοσκόπησε ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

Το λιμάνι της Χίου έζησε ημέρες δόξας με πάνω από 280 φουσκωτά να είναι πρυμοδετημένα στην προκυμαία.Αν και δεν έχω παρευρεθεί σε καμμία από τις πανελλήνιες συγκεντρώσεις φουσκωτών σκαφών μετά το 2004 (τότε που πραγματοποιήθηκε η 1η στο νησί της Πάρου) και δεν έχω μέτρο σύγκρισης, πρέπει να πω ότι η φετινή 6η πανελλήνια συγκέντρωση, που πραγματοποποιήθηκε στη Χίο από τις 2-4 Ιουλίου, ήταν σαφώς, και κατά γενική ομολογία, η δεύτερη σε μέγεθος, από πλευράς συμμετοχής (θα ήταν η πρώτη αν τα σκάφη των μελών του Ο.Φ.Σ. Χίου είχαν πέσει όλα στη θάλασσα), και η καλύτερη από πλευράς οργάνωσης και πυκνότητας παράπλευρων εκδηλώσεων. Αδιάψευστος μάρτυρας αυτού του ισχυρισμού είναι ότι η πιο δημοφιλής φράση που ακουγόταν συνεχώς αυτό το τριήμερο στη Χίο ήταν : «Οι Χιώτες έβαλαν φέτος ψηλά τον πήχυ. Ποιος θα τολμήσει να αναλάβει τώρα την επόμενη πανελλήνια συγκέντρωση»;

Περισσότερα...

Ένα γράμμα απ' τον Έβρο.

Διαβάστε σ' ένα "άσχετο" διαδικτυακό περιοδικό της θάλασσας, όπως είναι αυτό, την εκπληκτική επιστολή και, συγχρόνως, την κραυγή απελπισίας ενός Έλληνα ακρίτα, του Γιώργου Αποστολόπουλου, η οποία δημοσιεύτηκε ήδη στο forum "Τα Νέα on line" http://forum.tanea.gr/viewtopic.php?p=1581&sid=cade7bc6247de7a1369f8fd5d0d40e6f

"Προς τον κ. Υπουργό Δικαιοσύνης, διαφάνειας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Φέρρες, 10 Ιουνίου 2010.     

Κύριε Υπουργέ,

Ονομάζομαι Γιώργος Αποστολόπουλος και ζω, σήμερα, στον Έβρο. Μέχρι πριν από επτά χρόνια ζούσα στην Κομοτηνή, όπου διατηρούσα, και εργαζόμουν σκληρά σ'αυτή, μια μικρή επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ασφαλείας (security), η οποία βούλιαξε το 2003 κάτω απ' το βάρος μιας άσχημης συγκυρίας προσωπικών λαθών και λανθασμένων επιλογών, μιας άσχημης περιπέτειας με την υγεία μου, ψεύτικων υποσχέσεων εκ μέρους της πολιτείας και νόμων φτιαγμένων έτσι που να μη μ'αφήσουν ν'αναπτυχθώ παραπάνω από όσο χρειαζόταν για να μπορώ να πληρώνω τις υποχρεώσεις μου προς το δημόσιο.

Περισσότερα...